" Aina ei mene niinkuin Strömsössä - kuvituskuvassa yllä peruutuskameran kuva väärinpäin "
Mikäli olet tehnyt kaupat yksityishenkilönä ja myyjänä on yritys, sinua suojaa kuluttajansuojalaki. Käytetyn auton kaupassa on syytä huomioida, että käytetty auto ei ole uuden veroinen ja sen vuoksi autossa voi olla jopa korjaustakin vaativaa vikaa ilman, että kyseessä on kuluttajansuojalain mukainen virhe. Voit lukea hieman tältä sivulta mikä kuuluu myyjän virhevastuulle ja mikä ei välttämättä kuulu.
Vaikka autossa todettaisi kuluttajansuojalain mukainen virhe, kannattaa varautua siihen, että kustannuksia jaetaan myyjän ja ostajan kesken. Korjauskustannusten jako perustuu niin sanottuun elinkaariajatteluun. Kun käytetyn osan tilalle asennetaan uusi osa, vastaa kuluttaja tason parannuksesta. Karkeasti sanottuna mitä vanhempi ja enemmän ajettu auto, sitä suurempi on kuluttajan osuus kustannuksista. On kuitenkin syytä huomioida, että kustannukset eivät saa olla kohtuuttomat.
Jos autossasi esiintyy vika tai virhe kaupanteon jälkeen, sinun tulee ilmoittaa siitä meille viipymättä. Jos vika vaatii korjaamokäynnin, sinun tulee käyttää autosi korjaamolla ja toimittaa meille liitteinä diagnoosi ja kustannusarvio. Auto Kasi-Viis Oy vastaa myydyistä autoista kuluttajansuojalain vaatimalla tavalla. Yleisen virhevastuun piirissä vastaamme mahdollisesta virheestä kilpailu- ja kuluttajaviraston viittaaman elinkaarimallin mukaisesti. Luonnollinen kuluma, kuten jarrut tai alustan osat eivät kuulu yleiseen virhevastuuseen.